Zoeken in Tolkcontact

Terug naar boven
nieuwsbrief mei 2022 in alleen tekst

Nieuwsbrief in platte tekst juni 2022

7 juni 2022

Hieronder zie je elk artikel uit de nieuwsbrief van juni 2022 in tekst, zonder afbeeldingen en met weinig opmaak. Dit is voor slechtziende mensen beter te lezen.

Wij horen graag wat jij hiervan vindt.


Hallo!

Met al die wind en regen lijkt het misschien nog ver weg, maar de zomer komt eraan. Ga je volgend schooljaar (weer) naar school, of jouw dove/slechthorende kind? Dan is dit een goed moment om tolken te regelen. We geven je wat tips in deze nieuwsbrief.

Heb je wel eens contact gehad met onze spoedtelefoon? Die is 24 uur bereikbaar voor spoedsituaties waarin een tolk gewenst is. In deze nieuwsbrief een exclusief kijkje achter de schermen bij de spoedtelefoon.

Nog een kijkje achter de schermen krijg je in de column van Erik. Hij vertelt over een heel groot misverstand wat hij laatst had. En vorige maand vroegen we jou of je jouw tolk wel eens feedback geeft. De beste antwoorden delen we deze maand.

Veel leesplezier en alvast een fijne zomer!

Het team van Tolkcontact: Angelique, Bregje, Diewertje, Erik, Ghislaine, Ilse, Karin, Maaike, Maartje en Teresa


Deze feedback geven jullie aan tolken

Een goede vertaling is niet alleen de verantwoordelijkheid van de tolk. De tolk en de tolkgebruiker moeten goed samenwerken door samen te bepalen wat fijn werkt. Daarom is het fijn als je de tolk vertelt wat goed gaat en wat je minder prettig vindt. Misschien vind je het lastig om feedback te geven? Weet je niet wat je moet zeggen? Daarom vroegen we: geef jij een tolk feedback? We hebben de beste reacties op de website verzameld.

Lees meer


Tolk regelen voor school, hoe doe je dat?

De zomervakantie moet nog beginnen. Maar als jij of je kind gebruikmaakt van een tolk in het onderwijs, denk je nu waarschijnlijk al aan het volgende schooljaar. Het is slim om nu alvast onderwijsuren te regelen bij UWV en op zoek te gaan naar (vaste) tolken. Maar waar moet je allemaal aan denken? We hebben het voor je op een rijtje gezet.

Lees meer


Achter de schermen bij de spoedtelefoon

De spoedtelefoon is niks nieuws. Al sinds 2016 kun jij als tolkgebruiker deze lijn dag en nacht bellen in een noodsituatie. Maar wat is nou eigenlijk een noodsituatie? En wat gebeurt er allemaal als je contact opneemt? Hoe komen we aan een tolk? We geven je een kijkje achter de schermen!

Lees meer


Column Erik: Misverstand

‘Als je bij Tolkcontact werkt, spreek je dagelijks ontzettend veel mensen. We onthouden echt niet elk gesprek dat we voeren, maar toch zitten er gesprekken tussen die jaren later je nog steeds helder voor de geest staan.’
Erik vertelt over een gesprek dat hij niet snel zal vergeten.

Lees meer


Wat vind jij hiervan?

Wat vind jij van deze nieuwsbrief in platte tekst? Laat het weten via contact@tolkcontact.nl.