Zoeken in Tolkcontact

Terug naar boven

Tolkcontact Teletolk

Met Tolkcontact Teletolk bent u telefonisch bereikbaar voor doven, slechthorenden en mensen met een spraakbeperking. Onze tolken Nederlandse Gebarentaal vertalen gebaren en tekst naar spraak en andersom. Voor uw medewerkers verandert er niets, die nemen de telefoon op zoals altijd.

Hoe werkt Tolkcontact Teletolk?

Tolkcontact Teletolk kunt u heel eenvoudig installeren op uw website. U ontvangt van ons een afbeelding (zie hieronder de blauwe knop met Tolkcontact) en een link naar uw eigen belportaal. U zet de afbeelding op uw contactpagina en plakt de link erachter. U kunt het belportaal aankleden met een eigen afbeelding en uw openingstijden. Meer hoeft u niet te doen, wij regelen de zaken aan de ‘achterkant’.

Bellen

De beller komt via de link op uw contactpagina terecht op het belportaal. Daar kiest de beller tussen communiceren in Nederlandse Gebarentaal of in tekst. Zodra een medewerker de telefoon opneemt, komt er een tolk Nederlandse Gebarentaal tussen het gesprek. De gebarentolk of tekstbemiddelaar vertaalt het gesprek van gebaren of tekst naar gesproken Nederlands en terug.

Tolkcontact Teletolk uitproberen? Klik op de knop hieronder. Kies tussen communiceren in gebaren of tekst. Bij gebaren staat de camera aan, bij tekst niet. Uiteraard hoeft u niet in Nederlandse Gebarentaal te communiceren. Daarna moet u toestemming geven om uw camera en microfoon te gebruiken. Het gesprek start pas wanneer u op de groene knop Bellen klikt. Veel van onze klanten vinden dit spannend, maar dat is niet nodig. Onze tolken krijgen regelmatig een testbelletje. U kunt in gesproken Nederlands of tekst reageren.

Gebeld worden

Klantenservicemedewerkers kunnen het gesprek via de telefoon afhandelen zoals zij gewend zijn. Het enige verschil is dat zij niet de stem van de klant horen, maar de stem van de tolk of tekstbemiddelaar. De tolk vertaalt/tolkt het gesprek, maar voegt niets toe aan de inhoud van het gesprek.

Bij sommige telefoongesprekken worden persoonlijke of vertrouwelijke gegevens uitgewisseld. Bij de diensten van Tolkcontact kan alle informatie gevraagd en gegeven worden die men zonder tussenkomst van een tolk ook zou uitwisselen. Onze medewerkers hebben zwijgplicht en mogen niets delen over gesprekken.

Voordelen van Tolkcontact Teletolk

  • Gemakkelijke installatie, waardoor Teletolk in een korte periode werkt.
  • Dove en slechthorende klanten kunnen zonder moeite en zonder extra kosten met u bellen.
  • Voor uw medewerkers verandert er niets.

Voor wie is Teletolk geschikt?

Deze dienst is geschikt voor organisaties die telefonisch bereikbaar willen zijn voor doven, slechthorenden en mensen met een spraakbeperking. Inspirerend voorbeeld: financieel dienstverlener Alpina wil al haar klanten gewoon goed bedienen, of dat nou online, aan de telefoon of persoonlijk in de winkel is.

De kosten

  • Eenmalige kosten voor het inrichten van het belportaal: € 250
  • Maandelijkse kosten voor het gebruik van het belportaal: € 95

De klant (de beller) betaalt niks.

Vragen?

Wilt u meer informatie over onze diensten? Onze klantenservice helpt u graag.