Zoeken in Tolkcontact

Terug naar boven

Alarmnummer 112

Het alarmnummer 112 kun je bellen als je spoedeisende hulp nodig hebt bij een levensbedreigende situatie (verkeersongeluk, brand), of wanneer je getuige bent van een misdrijf (inbraak, geweld). De 112-alarmcentrale stuurt dan direct de juiste hulp: brandweer, politie of ambulance.

Let op: Geen beeld! Je kunt spreken of typen. De alarmcentrale van 112 antwoord altijd met tekst.

Bellen met 112 als je doof bent

Ben je doof of slechthorend? Dan kun je 112 zelf bellen met de Tolkcontact-app. De Tolkcontact-app installeer je op je smartphone, tablet of computer. De knop om direct 112 te bellen staat standaard in de Tolkcontact-app.

Kosten

Als je doof of slechthorend bent, betaalt de zorgverzekering de abonnementskosten van de Tolkcontact-app. Bellen naar het alarmnummer 112 is gratis.

Kijk voor meer informatie op de website van alarmnummer 112.

Sms’en naar 112

Het is ook mogelijk om via sms contact te hebben met de meldkamer van 112. Dit wordt e-sms genoemd (emergency sms). Een e-sms stuur je via de standaard berichten/sms-app op je telefoon. Hiervoor gebruik je dus niet de Tolkcontact-app. Kijk voor meer informatie over e-sms op de website van de Rijksoverheid.

Alarmnummer 112 in NGT