Zoeken in Tolkcontact

Terug naar boven

Kosten en vergoeding

De kosten voor de Tolkcontact-app hoef je in de meeste gevallen niet zelf te betalen. Dat doet je zorgverzekering of je werkgever.

Bellen en gebeld worden via KPN Teletolk is gratis. Bellen met de Tolkcontact-klantenservice en alarmnummer 112 is ook gratis. Het gebruik van Tolkcontact tolk op afstand wordt afgeschreven van je tolkuren. Heb je geen tolkuren? Vraag ze aan via uwv.nl/tolk.

De Tolkcontact-app via je zorgverzekeraar

Alle zorgverzekeraars vergoeden de Tolkcontact-app. Dat betekent dat je zorgverzekeraar de kosten voor de app betaalt als je doof of slechthorend bent.

Wij regelen alles met je zorgverzekeraar. De kosten voor de Tolkcontact-app zie je terug op het afschrift van je zorgverzekering, onder de naam Berengroep. Je hoeft deze kosten dus niet zelf te betalen, dat doet de zorgverzekering. Je betaalt ook geen eigen risico voor de Tolkcontact-app.

Wat heb je nodig voor vergoeding?
Om de vergoeding te kunnen regelen met de zorgverzekeraar, hebben we een bewijs nodig dat je doof of slechthorend bent. Zorgverzekeraars noemen dit: bewijs van doofheid. Dat kan een audiogram zijn of een brief van je huisarts. Nadat je de Tolkcontact-app hebt aangevraagd, sturen we je een mail hoe je dat bewijs bij ons kunt aanleveren.

Heb je al tolkuren en een account in mijn.tolkcontact.nl? Dan hebben we geen bewijs van doofheid nodig. Het feit dat je tolkuren hebt, is dan voldoende bewijs.

De meeste zorgverzekeraars vergoeden de Tolkcontact-app vanaf een gehoorverlies van 35dB. Sommige pas vanaf een zwaarder gehoorverlies. Mocht jouw gehoorverlies te licht zijn om voor vergoeding in aanmerking te komen, dan zullen we je daar apart over informeren.

De Tolkcontact-app via je werkgever

Betaalt je werkgever voor jou de Tolkcontact-app? Dan ontvangt je werkgever een factuur van 240 euro per jaar (exclusief btw).