Zoeken in Tolkcontact

Terug naar boven

KPN Teletolk

Kun je geen gebruik maken van reguliere telefonie, omdat je de persoon aan de andere kant van de lijn niet kunt verstaan? Via KPN Teletolk kunnen doven en slechthorenden, en mensen met een taal- of spraakbeperking bellen met horende personen – en omgekeerd.

Bellen als je doof bent

Wil je een afspraak maken met de huisarts? De Belastingdienst bellen? Of een reservering maken in een restaurant? Dat kan via KPN Teletolk. KPN Teletolk zit in de Tolkcontact-app. Degene die jij belt, heeft de app niet nodig.

Zelf hoef je ook geen klant van KPN te zijn om KPN Teletolk te kunnen gebruiken. Je ontvangt van KPN een aparte factuur voor de gesprekskosten via KPN Teletolk. Om gebruik te kunnen maken van KPN Teletolk, moet je je daarom éénmalig kosteloos aanmelden. Daarna kun je direct bellen.

Hoe werkt het?

In de Tolkcontact-app klik je op de knop ‘KPN Teletolk’. Je kiest of je via tekst of beeld (gebarentaal) wilt bellen. Zodra de persoon aan de andere kant van de lijn heeft opgenomen, wordt een medewerker van KPN Teletolk aan het gesprek toegevoegd en kan het gesprek beginnen.

Je kunt zelf kiezen of je wilt spreken, typen of gebaren. De medewerker van KPN Teletolk vertaalt alles naar gesproken taal voor de persoon aan de andere kant van de lijn. Alles wat deze persoon zegt, wordt voor jou vertaald naar tekst of gebarentaal. Omgekeerd kunnen horende personen jou ook bellen via KPN Teletolk.

Bellen via tekst kan 24 uur per dag. Bellen in gebarentaal kan elke dag tussen 7.00 en 20.00 uur.

Kosten

Bellen via KPN Teletolk kost hetzelfde als reguliere telefonie: €0,09 per minuut, met een starttarief van €0,09 per gesprek. Dit tarief geldt voor alle nationale en internationale telefoonnummers. Gesprekken naar gratis nummers en 0800-nummers zijn gratis. Gebeld worden via KPN Teletolk is ook gratis.

Lees meer over bellen via tekst of gebarentaal op de website van KPN Teletolk.

KPN Teletolk in NGT