Zoeken in Tolkcontact

Terug naar boven
nieuwsbrief mei 2022 in alleen tekst

Nieuwsbrief in platte tekst september 2022

30 augustus 2022

Hieronder zie je elk artikel uit de nieuwsbrief van september in tekst, zonder afbeeldingen en met weinig opmaak. Dit is voor slechtziende mensen beter te lezen.


Hallo!

We hebben er máánden aan gewerkt, en nu is het zo ver: de nieuwe Tolkcontact-app is voor iedereen te downloaden! Heb je vragen over de nieuwe app? Dan horen of zien we die graag. Bijvoorbeeld via beeldbellen met de klantenservice. Wel zo handig.

Wist je dat je een Tolk op Afstand (TOA) via de app maximaal 20 minuten mag inzetten? En dat je voor sollicitaties je werkuren moet inzetten? We geven je graag een actueel overzicht van de regels voor het inzetten van een tolk.

Veel leesplezier en een mooi september gewenst!

Het team van Tolkcontact: Angelique, Bregje, Diewertje, Erik, Ilse, Karin, Maaike, Maartje en Teresa


Wat vind jij van onze nieuwe app?

De Tolkcontact-app is vernieuwd. Wat er veranderd is? Heel veel! Bijvoorbeeld een nieuw uiterlijk, gemakkelijk telefoonnummers toevoegen aan je adresboek en zelf je wachtwoord wijzigen. Meer weten over de update? Klik op ‘Lees meer’ hieronder.

Wat vind jij?
Heb jij de update al gedaan? En ben je er blij mee? We horen graag wat jij als gebruiker ervan vindt. Deel je ervaringen door ons een mail te sturen: contact@tolkcontact.nl. Dankjewel! 

Lees meer


TOA inzetten voor maximaal 20 minuten

Fijn, een Tolk op Afstand via de app. Wanneer je in een winkel staat of een vraag hebt voor je audicien, is een TOA ideaal. Het gesprek mag maximaal 20 minuten duren. Hier lees je de regels voor het inzetten van een TOA.

Lees meer


Tolkuren bij sollicitaties

Op zoek naar een nieuwe baan? Dan wil je misschien een tolk inzetten. Bijvoorbeeld voor een sollicitatiegesprek of een assessment. Je kunt hiervoor je werkuren inzetten. Heb je nog geen werkuren, of zijn ze op? Dan vraag je werkuren aan bij UWV. De tolk mag niet op leefuren ingezet worden.

Lees meer


Beeldbellen met de klantenservice

De klantenservice van Tolkcontact is ook bereikbaar via beeldbellen. Dat betekent dat je je vragen kunt stellen in de Nederlandse Gebarentaal. Benieuwd hoe dat werkt?

Lees meer


Column Erik: Spoedetelefoon

‘Laatst zat ik in een vergadering bij mijn vrijwilligerswerk. Normaal moet je dan echt het geluid van je telefoon uitzetten, maar deze keer kon het niet anders. Ik had namelijk die dag de spoedtelefoon van Tolkcontact bij me…’

Lees meer


Wat vind jij hiervan?

Wat vind jij van deze nieuwsbrief in platte tekst? Laat het weten via contact@tolkcontact.nl.