Zoeken in Tolkcontact

Terug naar boven

KPN Teletolk

Met KPN Teletolk kan je ook als je doof of slechthorend bent, bellen én gebeld worden. In gebaren, tekst of spraak. Even bellen met de huisarts om een afspraak te maken? Bij de winkel informeren waar je bestelling blijft? Je regelt het allemaal zelf.

Bellen in gebaren, tekst of spraak

Altijd en overal zelf bellen én bereikbaar zijn is niet alleen handig wanneer je persoonlijke zaken wil regelen met de bank of je verzekeraar. Maar ook als jouw vrienden, familie of collega’s even gezellig met je willen kletsen, in plaats van appen of mailen. Leuk én makkelijk.

Je kiest zelf of je wil bellen in Nederlandse Gebarentaal of met tekst. Een medewerker van KPN Teletolk zet de spraak van de horende persoon voor jou om in tekst of Nederlandse Gebarentaal. En andersom.

Hoe werkt het?

Tekstbellen
Je kunt per gesprek kiezen voor tekst- of beeldbemiddeling. Kies je voor tekst, dan typ je wat je wilt zeggen. De medewerker van KPN Teletolk leest dit voor aan de persoon waar je mee belt. Je kunt ook zelf praten. De horende persoon praat terug en de medewerker van KPN Teletolk zet voor jou de gesproken woorden weer om in tekst.

Beeldbellen in gebarentaal
Kies je voor beeldbemiddeling, dan kun je gebaren wat je wil zeggen. De geregistreerde tolk Nederlandse Gebarentaal vertelt dit aan de persoon waar je mee belt. Als deze persoon terugspreekt, gebaart de tolk dit naar Nederlandse Gebarentaal.

Wil je zelf ook spreken in plaats van typen of gebaren? Dat kan ook.

Bellen via tekst kan 24 uur per dag. Bellen in gebarentaal kan elke dag tussen 7.00 en 22.00 uur.


Meld je aan voor KPN Teletolk

Wil jij ook bellen via KPN Teletolk? Download dan de Tolkcontact-app voor je telefoon, tablet of computer. En meld je kosteloos aan bij KPN Teletolk. Kijk voor meer informatie op de pagina website van KPN Teletolk

Kosten

Bellen via KPN Teletolk is gratis. Gebeld worden via KPN Teletolk is ook gratis. Sinds 1 oktober 2023 zijn alle gesprekskosten vervallen.

Lees meer over bellen via tekst of gebarentaal op de website van KPN Teletolk.

Hoe kan je bellen en gebeld worden?

Hoe bel je zelf?

  1. Open de Tolkcontact-app.
  2. Open het toetsenbord in je app. Zet de camera aan als je wilt bellen in gebaren en zet de camera uit als je wilt bellen in tekst.
  3. Toets het telefoonnummer in van de persoon die je wilt bellen via het toetsenbord of selecteer iemand uit je contactlijst.
  4. Zodra de persoon die je belt opneemt, komt een medewerker van KPN Teletolk erbij en begin je het gesprek.

Al deze instructies verschijnen ook op je beeldscherm.

Hoe kan je gebeld worden?

  • Je ontvangt een persoonlijk 085-nummer bij je aanmelding bij KPN Teletolk. Geef dit nummer door aan je familie, vrienden of organisaties.
  • Zorg dat je Tolkcontact-app aan staat.
  • De horende persoon belt jou op je 085-nummer en volgt de instructies. Je ontvangt het telefoongesprek direct op je smartphone, tablet en/of computer via de Tolkcontact-app.
  • Staat de camera op je toetsenbord in de Tolkcontact-app uit, dan ontvang je het gesprek in tekst. Staat je camera aan, dan bel je in gebaren. Je kunt dit tijdens het gesprek niet meer aanpassen. Zet het dus meteen even goed.
KPN Teletolk in NGT