Zoeken in Tolkcontact

Terug naar boven

5 meestgestelde vragen & antwoorden over eHerkenning

En, valt het mee om eHerkenning aan te vragen? Of heb je nog veel eh… vragen? Veel tolken gebruiken eHerkenning al dagelijks om in te loggen bij Tolkcontact, maar soms ontvangen we toch nog vragen. De vijf meestgestelde vragen beantwoorden we hieronder.

Let op: eHerkenning is alleen voor tolken. Ben jij een tolkgebruiker? Dan hoef je niks te doen met eHerkenning. Dit artikel is alleen voor tolken.

1. Welke leverancier is de beste? Met welke leverancier hebben jullie goede ervaringen?

Alle zes leveranciers van eHerkenning zijn uitgekozen door de overheid en kun je gebruiken om in te loggen bij Tolkcontact. Je mag zelf kiezen welke leverancier je wilt, want ze zijn allemaal goed. Of er verschillen zijn? Alleen in de kosten en de manier van aanmelden. Dat kan via een sms of een QR-code. Of je moet een app downloaden. Kijk op de websites van de leveranciers om te bepalen welke bij jou past.

2. Kan ik een abonnement voor drie of vijf jaar afsluiten?

eHerkenning is een door de overheid verplicht inlogsysteem. We gaan er daarom vanuit dat we dit voor een lange periode van minstens een paar jaar gaan gebruiken. Voor hoelang precies weten we niet.

3. Mijn eHerkenningsprofiel wordt niet automatisch gekoppeld aan mijn Tolkcontactprofiel. Wat nu?

Bel naar Tolkcontact. Wij kunnen twee profielen aan elkaar koppelen. Hiervoor hebben we de koppelcode nodig die je van eHerkenning krijgt. We moeten dan ook je KVK-nummer verifiëren. Dit is zodat wij zeker weten dat we de juiste tolk aan de lijn hebben.

4. Voor wanneer moet ik eHerkenning aanvragen?

Vanaf 1 september kun je eHerkenning gebruiken. Heb je na 1 september nog geen eHerkenning aangevraagd? Geen paniek, er geldt een overgangsperiode. Tot 1 december kun je inloggen op de oude manier. We vragen je wel het zo snel mogelijk aan te vragen. 

Wij helpen je graag bij het aanvragen van eHerkenning. Dit kan telefonisch: 030 304 00 38 of per mail: eherkenning@tolkcontact.nl.

5. Ik heb op één profiel twee tolkaccounts: een voor mezelf en een voor Kentalis/ GGMD. Blijft dat zo?

Ja! Alles wat je vòòr de overstap naar eHerkenning op je profiel zag, zie je erna nog steeds. In Tolkcontact is niks veranderd. Alleen de manier van inloggen is anders.