Zoeken in Tolkcontact

Terug naar boven

Regel alles zelf met de Tolkcontact-app

Wil jij ook makkelijk kunnen bellen en bereikbaar zijn voor anderen? Zonder afspraak een tolk op afstand inzetten op je mobiel? Of direct het alarmnummer 112 bellen als dat nodig is? Dan is de Tolkcontact-app iets voor jou!

Let op: de Tolkcontact-app is voor Nederlandse dove en slechthorende mensen. Er zijn alleen tolken Nederlandse Gebarentaal of Nederlandse schrijftolken.

Wat kun je allemaal met de Tolkcontact-app?

logo 112Alarmnummer 112

Direct contact leggen met alarmnummer 112 bij een levensbedreigende situatie.


logo tolkcontactTolk op afstand

Zonder afspraak een tolk op afstand inzetten, bijvoorbeeld bij de huisarts, in een winkel of op het schoolplein.


KPN Teletolk

Bellen in gebaren, tekst of spraak met KPN Teletolk


icoon klantenserviceTolkcontact-klantenservice

Direct een vraag stellen aan een van de medewerkers van de Tolkcontact klantenservice.

Aanvragen en installeren

Wil je gebruikmaken van de Tolkcontact-app? Vraag dan een account aan. Nadat we je aanvraag hebben verwerkt, kun je de app installeren op je smartphone, tablet of computer. Wij regelen de betaling via de zorgverzekering.

Heb jij de Tolkcontact-app al en wil je je wachtwoord aanpassen?

Kosten

Ben je doof of slechthorend? Dan vergoedt je zorgverzekering de kosten van de Tolkcontact-app. Deze kosten zie je terug op het afschrift van je zorgverzekering, onder de naam Berengroep Signcall software. Je hoeft deze kosten dus niet zelf te betalen, dat doet de zorgverzekering. Je betaalt ook geen eigen risico voor de Tolkcontact-app.

Bellen met KPN Teletolk, de Tolkcontact-klantenservice en alarmnummer 112 is gratis. Het gebruik van Tolkcontact Tolk op afstand wordt afgeschreven van je tolkuren. Wij regelen dat voor je. Heb je geen tolkuren? Vraag ze aan via uwv.nl/tolk.

Wat kun je met de app in NGT