Aanvragen

Wil je gebruikmaken van de Tolkcontact-app? Dan kun je dit hier aanvragen. Met de Tolkcontact-app kun je gebruik maken van KPN Teletolk, Tolkcontact tolk op afstand en alarmnummer 112.

Zodra we je aanvraag ontvangen hebben, gaan we voor je aan de slag. In de meeste gevallen ontvang je binnen een paar werkdagen je inloggegevens en kun je gebruikmaken van de Tolkcontact-app.

Als je in aanmerking komt voor een vergoeding via de zorgverzekeraar, dan hebben we mogelijk nog wat aanvullende informatie van je nodig. Bijvoorbeeld een audiogram. We sturen je hier een e-mail over zodra we je aanvraag ontvangen hebben.



















112

Ja, ik geef toestemming mijn gegevens te delen met de 112 meldkamer. Hierdoor kan ik in geval van nood beter geholpen door de politie, brandweer of ambulance.

Ja

Abonnement via de zorgverzekeraar

Als je doof of slechthorend bent, dan vergoed je zorgverzekering de abonnementskosten voor de app. Het gebruik van de Tolkcontact-app is dan gratis. Vul hieronder de gegevens in, dan maken wij het in orde met de zorgverzekering.

Ook voor mensen die vanwege een spraakbeperking geen gebruik kunnen maken van reguliere telefonie wordt de app vaak vergoed door de zorgverzekering.







Door een aanvraag in te dienen bij Tolkcontact ga je akkoord met de algemene voorwaarden en privacyverklaring.

Zelf een abonnement afsluiten

Kom je niet in aanmerking voor een vergoeding via je zorgverzekeraar? Of betaalt je werkgever je abonnement? Neem dan even contact met ons op. Dat kan door een e-mail te sturen naar contact@tolkcontact.nl of te bellen naar 030-304 00 38. Wij informeren je graag over de mogelijkheden.