Zoeken in Tolkcontact

Terug naar boven

Haal meer uit Tolkcontact Teletolk

Fantastisch dat uw organisatie telefonisch bereikbaar is voor klanten die doof of slechthorend zijn of een spraakbeperking hebben. Weten uw klanten al dat ze hiervan gebruik kunnen maken en kunnen ze het belportaal gemakkelijk vinden? Drie tips voor optimaal gebruik van onze dienst:

1. Wees vindbaar

Zet Bellen via Tolkcontact Teletolk op de contactpagina van uw website, als een van de manieren om contact op te nemen. Hier kunt u de volgende uitleg bij plaatsen: Bel met Tolkcontact Teletolk via een tolk Nederlandse Gebarentaal of tekstbemiddelaar. Verwijs direct naar het belportaal, zonder tussenstappen.

2. Maak het visueel

Zet het logo van Tolkcontact Teletolk op de contactpagina. Zo zien klanten in één oogopslag dat u deze dienst aanbiedt. Klik op Downloaden hieronder en kies het logo dat het beste op uw website past.

3. Vertel dat u toegankelijk bent

Hieronder staat een persbericht dat u volledig of ter inspiratie kunt gebruiken. Deel het op uw website en/of sociale media. Hiermee laat u weten dat uw organisatie bereikbaar is via Tolkcontact Teletolk.

Tip: voeg de link naar de contactpagina met de Tolkcontact Teletolk-knop toe. Zet de link onderaan het bericht, of bijvoorbeeld achter de woorden ‘belportaal van Tolkcontact’.

[naam organisatie] beter telefonisch bereikbaar voor doven en slechthorenden

Met Tolkcontact Teletolk is onze organisatie nu telefonisch bereikbaar voor doven, slechthorenden en mensen met een spraakbeperking. Met Tolkcontact Teletolk kunnen klanten naar organisaties bellen in gebarentaal, spraak of tekst. Dit alles dankzij de inzet van tolken Nederlandse Gebarentaal en tekstbemiddelaars. 

Hoe werkt het? 
Met één druk op de knop op de contactpagina komt de klant op ons eigen belportaal. Daar kan de klant kiezen tussen communiceren in Nederlandse Gebarentaal of in tekst. De gebarentolk of tekstbemiddelaar vertaalt het gesprek van gebaren of tekst naar gesproken Nederlands en terug. Zo kan een doof of slechthorend persoon zonder moeite, en zonder extra kosten, bellen met onze organisatie. Wel zo toegankelijk! 

Over Tolkcontact
Tolkcontact Teletolk is een product van Tolkcontact. Tolkcontact werkt in opdracht van de overheid al jaren aan gelijkwaardige communicatie tussen dove, slechthorende en horende mensen. Zo bemiddelt het tussen tolkgebruikers en tolken gebarentaal en schrijftolken. Daarnaast streeft Tolkcontact ernaar om zo veel mogelijk (semi)publieke organisaties in Nederland toegankelijk te maken. Sluit u ook aan? Kijk op tolkcontact.nl/organisaties om meer te lezen over de diensten.

Download hieronder foto’s van ons tolkcentrum om bij dit persbericht te gebruiken.