Zoeken in Tolkcontact

Terug naar boven

Let op: Vraag vóór 1 december eHerkenning aan!

Inloggen bij Tolkcontact? Dat doe je met eHerkenning.

eHerkenning is steeds meer de enige erkende standaard manier van inloggen voor ondernemers die online samenwerken met de overheid. eHerkenning garandeert dat de juiste persoon veilig bij de juiste instantie inlogt. En het zorgt ervoor dat persoonlijke gegevens alleen zichtbaar zijn voor diegene die deze mogen zien en delen.

Aanvragen

Als het aanvragen niet voor 1 december lukt

Wanneer je eHerkenning niet voor 1 december aanvraagt, kun je geen tolkopdrachten via Tolkcontact meer accepteren en je kunt geen facturen indienen bij UWV. Vraag daarom zo snel mogelijk eHerkenning aan. Het kan een paar dagen duren voordat je aanvraag verwerkt is.

Wij helpen je graag bij het aanvragen van eHerkenning. Dit kan telefonisch: 030 304 00 38 of per mail: eherkenning@tolkcontact.nl.

Hoe vraag je eHerkenning aan?

Om eHerkenning te gebruiken, sluit je een abonnement af voor een bepaalde periode. Dit kun je doen bij de zes verschillende leveranciers die de overheid heeft uitgekozen. Hiervoor heb je een aantal gegevens nodig zoals je e-mailadres, KVK-nummer en mobiel telefoonnummer. Met alle leveranciers kun je inloggen bij Tolkcontact. De kosten variëren van € 40,95 tot € 45 per jaar. Er zijn verschillende betrouwbaarheidsniveaus. Voor Tolkcontact heb je niveau EH3 nodig.

Vergelijk de leveranciers


Vraag eHerkenning aan in 4 stappen

Let op: er is een fysieke identificatie nodig voor het aanvragen van veiligheidsniveau EH3. Dit betekent dat iemand bij je langskomt om je identiteit te controleren of dat je een afspraak kunt maken op een kantoor. Hoe het precies verloopt, verschilt per leverancier.

1. Ga naar de website van eHerkenning

2. Kies uit een van de leveranciers.

3. Kies het betrouwbaarheidsniveau EH3.

4. Volg de stappen op de website van de leverancier.

Leg je identiteitskaart of paspoort, KVK-nummer en telefoon klaar. Kies bij dienst: dienstverlener Berengroep BV, dienst: inloggen Tolkcontact.

­

Inloggen op mijn.tolkcontact.nl met eHerkenning

Let op: als je één keer hebt ingelogd met eHerkenning, dan kan je niet meer terug naar de oude manier. Lukt het niet met inloggen? Neem dan contact op met je eHerkenningleverancier.

1. Klik op de button EH Login

Je gaat nu naar eHerkenning.

2. Kies jouw leverancier

Als je onthoud mijn keuze aanvinkt, dan hoef je dit de volgende keer niet meer te doen.

3. Log in met je e-mailadres en wachtwoord

Je krijgt vervolgens een sms of een QR-code. Na het inloggen keer je automatisch terug naar mijn.tolkcontact.nl.

Vraag en antwoord

Waarom is eHerkenning verplicht?

eHerkenning is een door de overheid bedacht systeem. Een grote groep ondernemers gebruikt eHerkenning al om in te loggen op overheidswebsites, zoals bij de Belastingdienst. eHerkenning is voor steeds meer ondernemers verplicht. Dat is goed, want door eHerkenning kunnen contactgegevens heel veilig verstuurd worden. Als je als ondernemer eHerkenning gebruikt, voldoe je aan bepaalde privacyregels.

Alle overheidsinstellingen vragen bedrijven waarmee ze werken in te loggen met eHerkenning. UWV is een overheidsinstelling en Tolkcontact werkt in opdracht van UWV. Daarom moeten alle tolken die een eigen onderneming hebben, eHerkenning gaan gebruiken bij het inloggen bij Tolkcontact. 

Wat moet ik doen als het aanvragen niet voor 1 december lukt?

Je kunt dan geen tolkopdrachten via Tolkcontact meer accepteren en je kunt geen facturen indienen bij UWV. Vraag daarom zo snel mogelijk eHerkenning aan. Het kan een paar dagen duren voordat je aanvraag verwerkt is.

Wij helpen je graag bij het aanvragen van eHerkenning. Dit kan telefonisch: 030 304 00 38 of per mail: eherkenning@tolkcontact.nl.

Ik heb problemen met het aanvragen van een abonnement. Bij wie moet ik zijn?

Heb je problemen met het aanvragen van eHerkenning? Neem dan contact op met je eHerkenningleverancier. 

Ik heb al eHerkenning van een lager niveau dan EH3, wat moet ik dan doen?

Je kunt je veiligheidsniveau verhogen. Neem dan contact op met je eHerkenningsleverancier.

Steeds meer dienstverleners vragen betrouwbaarheidsniveau EH3 voor hun online diensten. EH3 is daardoor het meest gebruikte eHerkenningsmiddel en zien we dus als de standaard. Hiermee kun je ook inloggen op diensten die veiligheidsniveau 2 gebruiken. Je kunt niet inloggen bij diensten waarvoor je veiligheidsniveau 4 nodig hebt. 

 

Krijg ik een vergoeding van de gemaakte kosten als ik eHerkenning alleen voor Tolkcontact aanvraag?

Nee, helaas niet. Je moet zelf de kosten betalen. Je kunt de kosten wel aangeven als zakelijke kosten bij je inkomstenbelasting.

Waarom kan ik bij de Belastingdienst wél met DigiD inloggen, maar bij Tolkcontact niet?

DigiD is een veilig inlogsysteem voor particulieren. eHerkenning is een veilig inlogsysteem voor ondernemers. Omdat je bij Tolkcontact inlogt als ondenemer, moet je eHerkenning gebruiken.

Bij de Belastingdienst is dat anders. Voor de Belastingdienst ben je particulier als je een eenmanszaak hebt of zzp’er bent. Daarom kan je je DigiD gebruiken voor het doen van je belasting.

 

 

Contact

We begrijpen het als je vragen hebt over eHerkenning. Je kunt ons bereiken via 030-304 00 38 of eherkenning@tolkcontact.nl. Je kunt ook je vraag in dit contactformulier stellen.