Nieuws

Tolkcontact: 1 jaar live

1 januari 2017 | actueel

Een jaar geleden zag onze Oud en Nieuw er heel anders uit. In december 2015 telden we de dagen af tot 2016. Na vier maanden hard werken zouden we op 1 januari 2016 officieel live gaan. Een heel spannende tijd. Alles stond klaar, maar zou mijn.tolkcontact.nl inderdaad zo werken zoals we het bedacht hadden?

Op donderdag 31 december 2015 voerden we 's middags de eerste tolkaanvragen voor het leefdomein in die we doorgestuurd kregen van Tolknet. De eerste sms'jes aan tolken werden verzonden: "Wij zoeken een tolk voor...". Heel Oudjaarsdag - ook na werktijd - zaten we gekluisterd aan onze mobiele telefoons om de vorderingen van mijn.tolkcontact.nl te volgen. Het was geweldig om te zien hoe de eerste tolkaanvragen via de automatische bemiddeling werden aangenomen.

De volgende ochtend - genietend van ons nieuwjaarsontbijt - zagen we hoe de eerste digitale handtekeningen werden gezet. Iedereen moest even wennen, maar het werkte. Wat was dat gaaf om te zien!

Inmiddels is dit allemaal al een jaar geleden. Digitaal tekenen voor een tolkopdracht is niet meer weg te denken, tolkgebruikers maken volop gebruik van de automatische bemiddeling buiten kantoortijden en twee keer per maand worden de tolken automatisch uitbetaald voor de door hen afgeronde opdrachten.

Als Tolkcontact-team werken we met veel passie aan de uitvoering van de tolkvoorziening voor het leefdomein. We houden alle tolkaanvragen in de gaten, bellen tolken voor speciale en spoedeisende aanvragen of aanvragen die nog niet zijn heeft aangenomen. We kennen (extra) tolkuren toe, voeren controles uit op uitgevoerde opdrachten en verzorgen twee keer per maand de facturatie en uitbetaling. We geven voorlichting en beantwoorden vragen over de tolkvoorziening; zowel op kantoor als in het land. En, last but not least: we zijn 24 uur per dag telefonisch en per sms bereikbaar voor spoedsituaties.

We hebben in het afgelopen jaar met veel tolkgebruikers contact gehad en vrijwel alle tolken inmiddels wel een keer aan de telefoon gehad. De feedback van zowel tolken als tolkgebruikers heeft geholpen om mijn.tolkcontact.nl verder te ontwikkelen. Deze samenwerking vinden we heel plezierig en we kijken ernaar uit om dat in 2017 voort te zetten.

We wensen iedereen een prachtig 2017!