Nieuws

Signcall heet nu Tolkcontact-app

15 augustus 2019 | actueel

De inzet van een gebarentolk of schrijftolk via een live videoverbinding neemt snel toe. Steeds meer doven en slechthorenden ervaren het gemak van een teletolk of tolk op afstand. Zonder afspraak altijd een tolk op zak. Het kan met de Tolkcontact-app.

Het (gebruiks)gemak en de mogelijkheid om altijd en overal met iedereen te kunnen communiceren, zorgen voor de groei van de inzet van teletolken en tolken op afstand. Tegelijkertijd is het voor gebruikers behoorlijk uitdagend om alles te regelen om hier gebruik van te kunnen maken. Als gebruiker moet je je nu aanmelden bij verschillende organisaties: Signcall, de zorgverzekeraar, UWV, KPN Teletolk en Tolkcontact. Deze versnippering zorgt voor onnodige drempels.

Bij Tolkcontact streven we naar gelijkwaardige communicatie voor iedereen. Daarom maken we het inzetten van een tolk graag zo eenvoudig mogelijk. Nu de telecommunicatie-software van Signcall ook onder Tolkcontact valt, kunnen we je nog beter adviseren en - indien nodig - ondersteunen bij het inzetten van een tolk op locatie én op afstand. Via de Tolkcontact-app (voorheen Signcall) kun je nu ook rechtstreeks tekstbellen (chatten) met de medewerkers van Tolkcontact. We verzorgen bij Berengroep (initiatiefnemer van Tolkcontact) ook de klantenservice voor KPN Teletolk en de tolken die teletolken en beschikbaar zijn om op afstand voor je te tolken, werken bij ons in Bilthoven in het tolkcentrum van Berengroep.

Door zoveel mogelijk zaken rondom de inzet van een gebarentolk en schrijftolk te combineren onder een dak, kunnen we het eenvoudiger en toegankelijker maken om een tolk (op afstand) in te zetten. Zo komt de gelijkwaardige communicatie voor iedereen weer een stapje dichterbij.

Zelf het gemak ervaren? Met de Tolkcontact-app heb je altijd een tolk op zak. Lees hier meer informatie.