Nieuws

Een bijzondere bemiddeling

20 februari 2017 | actueel

Tolkcontact is bij spoedsituaties 24 uur per dag bereikbaar. Veel tolkgebruikers hebben ons spoednummer opgeslagen in hun mobiele telefoon. Dit weekend zorgde dat voor een bijzondere bemiddeling waarbij we een tolkgebruiker konden herenigen met zijn telefoon.

Een van onze taken is bemiddeling. Als een tolkgebruiker zelf geen tolk kan of wil zoeken, dan kunnen wij dat doen. Dat kan bij allerlei opdrachten in de privésfeer. Spoed of geen spoed. Tolkgebruikers kunnen zelf een zoekopdracht invoeren in mijn.tolkcontact.nl of de opdracht aan ons doorgeven per e-mail of via de telefoon. Wij gaan dan op zoek naar een passende tolk.

Bij spoedsituaties zijn wij dag en nacht bereikbaar. Bijvoorbeeld als een tolkgebruiker met spoed naar het ziekenhuis moet, bij een sterfgeval of bij een spoedafspraak bij de politie. Wij zijn 24 uur per dag telefonisch en per sms bereikbaar op ons spoednummer. Elke dag hebben we een tolk Nederlandse Gebarentaal standby staan om naar spoedsituaties te rijden en daar te tolken. Vrijwel dagelijks sturen we deze spoedtolk op pad, soms zelfs meerdere keren per dag.

Veel tolkgebruikers hebben ons spoednummer opgeslagen in hun telefoon, zodat ze dit direct bij de hand hebben bij een spoedsituatie. Dit weekend hebben we hierdoor op een heel andere manier kunnen bemiddelen. We werden gebeld door iemand die een telefoon gevonden had. Bij de contacten stond ons spoednummer en zo kwam de vinder bij ons uit. Wij hadden direct het vermoeden dat deze telefoon van een tolk of tolkgebruiker moest zijn. Dankzij de hulp van een tolk die in de buurt van de vindlocatie woont, konden we nog dezelfde avond de eigenaar van de telefoon opsporen. We zijn blij dat we ook deze bemiddeling tot een goed einde hebben kunnen brengen.

Lees hier meer over spoedsituaties. Tip: sla ons spoednummer ook op in je mobiele telefoon: 06-30804715.