Zoeken in Tolkcontact

Terug naar boven

Klik voor Teletolk

Toegankelijk voor doven en slechthorenden

Je voegt de digitale “Bel met Teletolk” knop toe aan de website van je organisatie.

Doven en slechthorenden kunnen door een klik op de knop bellen met je organisatie zonder dat je iets hoeft te wijzigen aan de interne organisatie. Gesprekken komen via een professionele gebarentolk of tekstbemiddelaar van KPN Teletolk binnen op het klantcontactcentrum of de receptie, net zoals alle andere telefoongesprekken.

KPNTeletolk

Klik voor Teletolk maakt gebruik van de nationale Tekst-en beeldbemiddelingsdienst, KPN Teletolk. Bij KPNTeletolk zitten dagelijks medewerkers klaar om gesprekken te bemiddelen.

Spraak naar tekst

Als beller kun je per gesprek kiezen of je gebruik wilt maken van de tekstbemiddelingsdienst of beeldbemiddelingsdienst. Kies je voor tekst, dan typ je wat je wilt zeggen. De medewerker van KPN Teletolk leest dit voor aan de persoon waar je mee belt. Deze horende persoon kan gewoon terugpraten en de medewerker van KPN Teletolk zet voor jou weer de spraak om in tekst.

Spraak naar gebarentaal

Kies je voor beeldbemiddeling, dan gebeurt hetzelfde, maar dan in gebarentaal. Bij de beeldbemiddelingsdienst werken geregistreerde tolken gebarentaal. Zowel bij de tekst- als de beeldbemiddelingsdienst kan je er ook voor kiezen om zelf te spreken.

Aanvragen

Aan de slag gaan met Klik voor Teletolk is heel simpel. De eerste stap is het aanleveren van de benodigde gegevens op het aanvraagformulier . Daarna ontvang je van Berengroep een overeenkomst en na jouw akkoord, gaan wij aan de slag met het inrichten van het belportaal. Jouw organisatie kan al binnen enkele werkdagen toegankelijk zijn.

Wat zijn de kosten?

Er zijn drie kostencomponenten; implementatiekosten, maandelijkse abonnementskosten en belkosten. De implementatiekosten en de abonnementskosten zijn afhankelijk van het type organisatie en de omvang van de organisatie. Deze bepalen namelijk de intensiteit van het gebruik. Daarnaast kan het zijn dat u specifieke wensen heeft. Wij zullen aan de hand van uw aanvraag een voorstel doen. 

De belkosten bedragen €0,09 per gesprek en €0,09 per minuut en worden achteraf in rekening gebracht en geïncasseerd door KPN. 

Tolkcontact Klantenservice

Tolkcontact beschikt over een klantenservice die dagelijks bereikbaar is tussen 09.00u en 17.00u. Zowel voor doven en slechthorenden die gebruik willen maken van Klik voor Teletolk als voor zakelijke klanten die Klik voor Teletolk hebben aangeschaft. 

Veelgestelde vragen

Hebben bellers eigen software nodig?

Nee, iedereen kan de applicatie gratis gebruiken zonder specifieke software

Moeten bellers betalen voor het gebruik van Klik voor Teletolk?

Nee, de organisatie betaalt alle kosten. Bellen met Klik voor Teletolk is voor bellers gratis.

Wanneer is de dienst beschikbaar?

De dienst is in principe beschikbaar tijdens de openingstijden van uw organisatie tijdens kantooruren. Heeft u openingstijden buiten de gebruikelijke kantoortijden, dan volgt Klik voor Teletolk de openingstijden van KPNTeletolk. Beeldbellen (gebarentaal) is dagelijks beschikbaar van 07.00u tot 20.00u en Tekstbemiddeling is 24/7 beschikbaar.

Hoe zit het met de AVG? 

Er worden geen gesprekken opgenomen, ook niet voor trainingsdoeleinden. Er worden geen gegevens geregistreerd; niet van de bellers en ook niet uit de gesprekken. Daarnaast hebben de medewerkers van KPNTeletolk een geheimhoudingsplicht en hebben tolken een beroepsgeheim. Berengroep, de leverancier van Klik voor Teletolk en de uitvoerder van KPNTeletolk is ISO27001 (Informatiebeveiliging en privacy) gecertificeerd.