Zoeken in Tolkcontact

Terug naar boven

Bellen voor een vaccinatie-afspraak? Dat kan met KPN Teletolk

Heb je van het RIVM een uitnodiging gekregen voor de prik tegen corona? Dan staat er in de brief dat je online een afspraak kunt maken. Komen de voorstelde data niet uit? Dan kun je bellen met het landelijk belcentrum van de GGD. Maar, hoe kun je bellen als je doof of slechthorend bent? Dat kan via KPN Teletolk.

Hoe werkt het?

In de Tolkcontact-app klik je op de knop ‘KPN Teletolk’. Je kunt zelf kiezen of je wilt spreken, typen of gebaren. De medewerker van KPN Teletolk vertaalt alles naar gesproken taal voor de persoon aan de coronatestlijn. Alles wat deze persoon zegt, wordt voor jou vertaald naar tekst of gebarentaal. Meer informatie over KPN Teletolk.

Om te bellen via KPN Teletolk, heb je de Tolkcontact-app nodig. Heb je deze nog niet? Vraag ‘m dan eerst aan. Ook moet je je eenmalig aanmelden bij KPN Teletolk.

De ervaring van Maaike

Onze eigen Maaike heeft dankbaar gebruik gemaakt van KPN Teletolk:


Hoera! Eindelijk was ik aan de beurt voor het maken van een vaccinatie afspraak. Ik wilde online een afspraak maken, maar de voorgestelde data kwamen niet uit voor mij. Ik werd via de site geadviseerd om te bellen. ‘Vroeger’ had ik dan een probleem gehad. Dan had ik moeten wachten tot er iemand thuis was die voor me kon bellen. Maar nu kon ik zonder problemen met de Tolkcontact-app telefonisch een afspraak maken. Superfijn! Ik heb een afspraak op dagen die mij uitkomen én ik kon het meteen zelf regelen.

Heb jij de Tolkcontact-app al?